Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення щодо перейменування, реорганізації закладів загальної середньої освіти на території Маломихайлівської сільської ради
1.Найменування організатора громадського обговорення - Маломихайлівська сільська рада.
2.Мета: врахування думки жителів Маломихайлівської громади щодо реорганізації закладів загальної середньої освіти на території Маломихайлівської сільської ради.
Запрошуємо вас долучитися до громадського обговорення проектів Плану реалізації стратегічних цілей розвитку освіти Маломихайлівської сільської ради на 2024-2027 роки, перспективної, оптимальної, спроможної мережі закладів загальної середньої освіти Маломихайлівської сільської ради на 2024-2027 роки.
Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 78 Господарського кодексу України, пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 2020 року № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів», Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», до Закону України “Про повну загальну середню освіту” від 18 березня 2020 року, не вживаються терміни «І ступінь» чи «І-ІІ», «І-ІІІ ступені». Натомість Закон містить терміни “початкова школа”, “гімназія”, “ліцей”. Зокрема Стаття 32 про «Утворення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання закладу загальної середньої освіти» говорить:
Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади.
Розвиток мережі комунальних початкових шкіл, гімназій забезпечують районні, міські, сільські, селищні ради.
Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу), приймають районні, міські, сільські, селищні ради.
Ліцеї можуть бути утворені та здійснювати освітню діяльність за умови дотримання вимог цього Закону, ліцензійних умов та положення про ліцей, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Рішення про утворення початкової школи як структурного підрозділу у складі гімназії, його реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймає (приймають) засновник (засновники) такого закладу освіти.
Під час утворення закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний враховувати вимоги ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.
2. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту, відповідного рішення засновника.
Стаття 35. Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти:
Здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують:
початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;
гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;
ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.
Початкова школа функціонує як окрема юридична особа або як структурний підрозділ гімназії.
Гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи.
Як виняток, за рішенням засновника, ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти.
Заклад загальної середньої освіти, що здійснює освітню діяльність на декількох рівнях загальної середньої освіти, має тип закладу вищого рівня, на якому провадиться освітня діяльність.
• Закон України «Про освіту» (ст. 25)
«Засновник закладу освіти зобов’язаний:
у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти».
Конституція України (ст. 143)
• Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
• Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 26)
«Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».
Закон України «Про освіту» набрав чинності 28 вересня 2017 року. Згідно з підпунктом 13 пункту 3 розділу ХІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону переоформлення установчих документів закладів освіти з метою приведення їх у відповідність із Законом здійснюється протягом п'яти років з дня набрання
чинності Законом. Відповідно до пункту 5 цього ж розділу Закону засновникам закладів освіти рекомендовано протягом п’яти років привести установчі документи закладів освіти у відповідність із Законом. Таким чином установчі документи, зокрема статути закладів загальної середньої освіти, мають бути переоформлені до 28 вересня 2022 року.
Станом на сьогодні на території Маломихайлівської сільської ради функціонують три ліцеї. Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена на заробітну плату педагогічних працівників.
Вартість утримання одного учня в ЗЗСО Маломихайлівської сільської ради становить біля 41,478 тисяч грн. на рік. Кількість учнів на одного вчителя складає 10 дітей.
Кількість учнів, що здобувають освіту на усіх рівнях, складає 795 учнів.
Вартість утримання одного учня в ЗЗСО Маломихайлівської сільській раді становить:
|
Гаврилівський ліцей |
Маломихайлівський ліцей ім. І.Г.Скакуна |
Просянський ліцей |
Кількість учнів |
179 |
212 |
404 |
Вартість утримання одного учня за рік |
43657 |
49978 |
30798 |
З них : За рахунок освітньої субвенції |
25672 |
28426 |
21783 |
За рахунок місцевого бюджету |
18985 |
21552 |
9015 |
Школи з нижчою фактичною наповнюваністю класів у порівнянні з розрахунковою є найбільш затратними комунальними установами (у перерахунку на одного учня).
Керуючись пунктом 28 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого КМУ від 28.02.2002 №228, витрати повинні бути приведені у відповідність з бюджетними асигнуваннями. Для цього чисельність працівників установ, затверджених за штатним розписом, повинна бути приведена у відповідність з визначеним фондом оплати праці.
Різниця у ставках в перспективі могли б стати коштами залишків освітньої субвенції, які можна використати на зміцнення матеріально-технічної бази ЗЗСО, а саме: придбання шкільних автобусів, підручників та посібників, оснащення навчальних кабінетів, заходи, пов’язані з забезпеченням пожежної безпеки, будівництво нових туалетних приміщень, тощо. Проте надмірні витрати на утримання позбавляють можливості реінвестувати кошти громади у розвиток шкіл, які забезпечують більш високу якість освітніх послуг, крім того додаткове фінансування в такому випадку буде виділено з коштів Маломихайлівської сільської ради, що могли б бути спрямовані на розвиток інфраструктури, співфінансування проектів тощо.
Створення об'єднаної громади надало жителям наших сіл та селища широкі можливості для формування своєї унікальної та ефективної системи управління освітньою сферою, яка в кінцевому рахунку допоможе підвищити якість освітніх послуг і заощадити кошти громади.
Заходи з оптимізації шкільної мережі планується провести з метою створення єдиного освітнього простору, раціонального та ефективного використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів та вихованців. Дія прийнятого рішення поширюватиметься на учнів та їх батьків.
Отже, можливими варіантами вирішення питання щодо перспективного планування спроможної освітньої мережі на території Маломихайлівської сільської ради пропонуються на розгляд та громадське обговорення за наступним планом:
Відповідно до вищеперерахованих Постанов та Законів провести переоформлення найменувань закладів освіти, засновником яких є Маломихайлівська сільська рада, наступним чином:
- Просянський ліцей перейменувати у ліцей;
- Маломихайлівський ліцей ім. І.Г. Скакуна у гімназію;
Гаврилівський ліцей у гімназію.
Формат проведення громадського обговорення: у зв’язку з воєнним станом пропозиції та зауваження приймаються у письмовій формі із зазначенням особи та контактної інформації заявника
з 30.05.2024 року по 30.07.2024 року за адресою:
с. Маломихайлівка, вул. Центральна, 28
та електронної пошти відділу освіти, культури, молоді та спорту Маломихайлівської сільської ради із дотриманням усіх заходів безпеки
m-v-o@ukr.net
До участі в обговоренні запрошуються всі мешканці Маломихайлівської сільської ради.
Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення - Явтушенко Анатолій Павлович, заступник сільського голови з питань діяльності виконавчих органів_Маломихайлівської ТГ, контактна особа – Хоружа А.М., в.о. начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту тел. 0671025842
Термін і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході громадського обговорення зауважень, пропозицій визначається та здійснюється організатором.
Матеріали, отримані під час зустрічей, надіслані електронною поштою, надані до відділу освіти в інший спосіб із зазначенням особи та контактної інформації заявника, (які не суперечать чинному законодавству) узагальнюватимуться, у вигляді пропозицій (зауважень) будуть надані засновнику (Маломихайлівської сільської раді) та використовуватимуться для підготовки проекту рішення по кожному закладу загальної середньої освіти.
Узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення пропозицій (зауважень) здійснюється організатором протягом 15 днів після закінчення строку подання пропозицій. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на офіційному веб сайті Маломихайлівської сільської ради та відділу освіти, культури, молоді та спорту Маломихайлівської сільської ради у строки, передбачені чинним законодавством.
Запрошуємо усіх бажаючих долучитися до громадського обговорення проєктів рішень щодо перепрофілювання (зміну типу) та перейменування закладів загальної середньої освіти Маломихайлівської територіальної громади.
У громадському обговоренні з правом голосу можуть брати участь дієздатні жителі населених пунктів Маломихайлівської територіальної громади, які досягли 18-річного віку та місце проживання яких в установленому законом порядку зареєстроване на території, в межах якої проводяться громадські обговорення.